niedziela, 10 marca 2013

A może bezę? Prosty i szybki przepis




Dzwoni telefon - "Wpadniemy za godzinę. Ok?" Znajomi rodzina, przyjaciele.. nie ważne. Nie masz im co podać? Jest kilka możliwości, kiedy Twoja lodówka jest praktycznie pusta możesz zrobić im.. bezy :))


Zajmie to około 50 min, z czego 40 min bezy spędzą w piekarniku więc masz sporo czasu dla siebie :)

Dzisiaj po raz kolejny wykorzystałam ten przepis w praktyce i mogę Wam go z czystym sumieniem zdradzić :)

To chyba jeden z najprostszych deserów :)

Co będzie Nam potrzebne:

250g cukru pudru
płaska łyżka mąki ziemniaczanej
4 białka
szczypta soli
rękaw cukierniczy ( ja go nie mam :P ) i papier do pieczenia



1. Cztery białka i szczyptę soli ubijamy na sztywną pianę










2. Do ubitych białek dodajemy mąkę ziemniaczaną i cukier puder - ale bardzo ważne - cukier puder dodajemy po 1-2 łyżki miksujemy i znowu dodajemy 1-2 łyżki. NIE dodawajcie całego cukru od razu!






3. Po dodaniu wszystkich składników miksuj wszystko na gładką masę ( sprawdź między palcami czy czujesz grudki) ale nie za długo - max 5min


4. Jeśli masz to szczęście i posiadasz rękaw cukierniczy przełóż do niego masę i formuj okrągłe bezy na papierze, ja robię to za pomocą łyżki. Całą łyżkę masy bezowej ściągam za pomocą drugiej łyżki i powiedzmy że wychodzi też dobrze :))




5. I.. do piekarnika :) 150 stopni na około 40-45 min musicie zerkać co jakiś czas, bezy nie mogą brązowieć. Ich kolor powinien być taki jak poniżej na dolnym ruszcie, te u góry są lekko brązowe i nie smakują już tak dobrze ;P :)





Gotowe. Smacznego!











U mnie zniknęły od razu :) Dajcie znać jak będzie u Was :)




Buziaki,
P.

80 komentarzy:

  1. jejku aż mam ochotę na torcik bezowy z truskawkami, szkoda, że to nie sezon truskawek :)
    jeśli masz ochotę zapraszam Cię na mojego początkującego bloga, będzie mi bardzo miło jeśli mnie odwiedzisz :)
    www.whitemakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. raz w zyciu sprobowalam zrobic bezy, ale wyszly pol surowe :) od tego czasu tylko je kupuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje początki też bywały różne :) ale sama też czasem wolę coś kupić niż zrobić więc doskonale rozumiem ;P

      Usuń
  3. coś czuję, że w tym tygodniu wykorzystam przepis :) a mąka musi być koniecznie ziemniaczana czy może być tortowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się że ziemniaczana, wtedy są odpowiednio sztywne :)

      Usuń
  4. musze koniecznie spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy przepis, kiedyś go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smacznego więc na przyszłość :)

      Usuń
  6. Wyglądają pysznie, muszę w końcu sama spróbować zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) nie zajmuje dużo czasu i wiele naczyń się przy tym nie brudzi :)

      Usuń
  7. nie mialam pojecia ze to takie proste:)! chcialam juz biec do kuchni, ale zostalo mi chyba za malo cukru pudru w paczce, wiec sprobuje innym razem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) ja miałam akurat bo został mi jak robiłam tartę cytrynową :)
      życzę już smacznego :)

      Usuń
  8. mm fajnie ,że podałaś przepis na te słodkości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że może się komuś przydać :))

      Usuń
  9. Bede musiala kiedys wyprobowac:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też wypróbuję ten przepis :) Kochana, a skąd ta piękna serwetka z ciasteczkami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam ją jakiś czas temu w Home&You :))

      Usuń
  11. ehh ja jestem leniem w kuchni :( Wolę kupić niż zrobić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja za to nie lubię sprzątać :P

      Usuń
  12. Mmm... wyglądają pysznie... Ja robiłam bezy chyba z 5 lat temu ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, this piece of wгiting is nice, my youngеr sister iѕ аnalyzing
    suсh things, thus ӏ am going tο
    іnform her.

    My web pagе ... toniesamowite.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Hehe, wyobraź sobie suzkałam lakieru everlasting 222 i przypadkiek trafiłam na Twój blog ( a dokladniej na notkę bodajze 2011 roku jak opisywałas lakier) świetny blog - obserwuję..

    zapraszam do mnie i do zaobserwowania bedzie mi niezmiernie miło e bedziemy mogly sie wyminiac opiniami :( ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak się dobrze nie przyjrzy wygladaja trochę jak pieczarki bez trzonkow ^.^ Szkoda, że ostatnio tak mało jest notek na blogu bo po prostu kocham Twoje zdjecia smakolykow i wnetrz :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też kiedyś zrobiłam bezy :) Pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  17. trochę za rzadka masa Ci wyszła ;p
    ja robię podobnie, tylko zawsze mniej - 2 białka i 100 g cukru pudru, jakoś mi się dobrze ubija i łatwo łyżką robić ładne kształty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny przepis, może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam beze, mam praktyczne taki sam przepis ;))

    OdpowiedzUsuń
  20. wyglądaj smakowicie, obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mniam!

    Przypomniałaś mi o bezach!

    Też zrobię i gwiżdżę na wagę! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super blog i świetny post :)
    może obserwacja ? :*

    OdpowiedzUsuń
  23. This article will help the internet visitors for setting up
    new weblog or even a weblog from start to end.

    my blog; see

    OdpowiedzUsuń
  24. hej super blog i fajne zdj. zapraszam do mnie jeśi zostawisz link pod ostatnim kom. i bd mnie obserwować chętnie się odwdzięczę ZAPRASZAM

    http://ikadaxd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda bardzo smacznie!!! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  26. moje bezy były zawsze czarne:( nie wiem czemu

    Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz o kominkach do wosków, nie wiem czy mi się podoba sam sztuczny -świeczkowy zapach w domu, bo niby YC, niby modne ale nigdy nie lubiłam innego zapachu niż normalnego w domu:) I trochę mi te woski... śmierdzą? JA nawet nie mam zapaszku w aucie,a wszelkie pachnące płyny do czyszczenia mi nie pasują :D

    OdpowiedzUsuń
  27. wyglada niezwykle smakowicie, zdolniacha z Cb ;d p.s obserwujemy? ;>

    OdpowiedzUsuń
  28. wygladają smakowicie! a jakie pięlne zdjęcia <3

    pozdrawiam
    FK;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Mniami ♥ Lubisz szalone i kreatywne wyzwania? Twoją pasją jest makijaż lub zdobienie paznokici? Jeśli tak to zapraszam Cię do dołączenia do nowego projektu: CRAZY MAKE-UP CHALLENGE. Uśmiech, szaleństwo i zabawa gwarantowane ;)
    http://keepsmilingmakeupblog.blogspot.com/2013/04/nowy-projekt-doacz-juz-teraz-crazy-make.html

    OdpowiedzUsuń
  30. This post presents clear idea in support of the new users of blogging, that truly how to do blogging.


    my page; Ralph Lauren UK Outlet

    OdpowiedzUsuń
  31. Hej, a ja pytanko z innej beczki. Dlaczego już nie kręcisz na YT? Fajnie się Ciebie oglądało :)

    OdpowiedzUsuń
  32. hah ale szybko to wyszło, no no smaka mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bezy to moje ulubione ciacha, muszę nauczyć się je robić :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakie ładne bialutkie wyszły :)) podziwiać! :))

    OdpowiedzUsuń
  35. Cześć !
    Świetny blog!
    Zapraszam Cię do zobaczenia moich pierwszych efektów kuracji odchudzającej:)
    Obserwujemy?:*

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo smakowite bezy:)

    OdpowiedzUsuń
  37. wyglądają kusząco pysznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Strasznie dawno nie robiłam bez! Przypomniałaś mi i teraz mam smaka. A nie mam jajek w domu...

    OdpowiedzUsuń
  39. Super wyszły te bezy. Nigdy nie zaryzykowałam ich zrobić, bo boję się że nie wyjdą ale Twoje wyglądają znakomicie, więc chyba spróbuję ;-)
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  40. Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. nigdy jeszcze nie jadłam takich domowych bez, czas spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  42. Właśnie czytam pierwszy wpis i już mam ochote na kolejny. Coś czuje że troche tu czasu spędze jeszcze :). Może obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  43. Już dawno nic nie piekłam, narobiłaś mi apetytu nas te bezy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Zarabiam pieniądze tu:

    http://www.learnmoneystrategy.com/JohnTayds/

    zalecam to także Tobie, nie jest to zanadto złożone, a zarobić można nieźle ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Gdybym nie była na diecie, to za pewne bym zrobiła ;)). Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Ale mi narobiłaś smaka :) będę musiała spróbować tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  47. mniaaaaam! jak tylko będę miała wolne to od razu je robię!!!!:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  48. Ale śliczne serwetki w muffinki i tulipany :) Uwielbiam bezy. Już dawno ich nie robiłam, chyba trzeba to zmienić ;)
    Dodaję Cię do mojego blogrolla.

    OdpowiedzUsuń
  49. Zapraszam Cię na konkurs. Do wygrania okulary przeciwsłoneczne lub korekcyjne! Wystarczy tylko wybrać model!
    Więcej na: http://obojetnieco.blogspot.com/2013/06/konkurs-firmoo-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  50. Na pierwszy rzuk oka wyglądają jak pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
  51. hmmm nie wiedziałam, ze to takie proste jest! :D

    OdpowiedzUsuń
  52. bardzo fajny i kolorowy blog :))
    zapraszam też do mnie : 3 http://werka-blogspot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. o mniam, 10:40 rano, a ty już kusisz takimi słodkościami! :D

    http://theambitiousmagacino.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. wolałabym opędzlować kebab ;)
    chociaz to tez wygląda smacznie, na podwieczorek moze byc hehe

    OdpowiedzUsuń
  55. Zjadłabym sobie takie beziki :)

    OdpowiedzUsuń
  56. wygląda fajniutko, ale sama nie dałabym pewnie rady takie cos zrobić xD
    ja mam takie pytanko - bo trafiłam tutaj przez google bo szukałaminfo o yankee candle. Czy wciąz mozna je dostaćw tkmaxxx?

    OdpowiedzUsuń
  57. I must say that you’re very talented with clean design and you should get much more attention because you also dig into the business area with your Blog.
    disney costume

    OdpowiedzUsuń
  58. Mniam!
    Nigdy nie robiłam bez, ale kiedyś muszę, bo lubię je choć uważam,ze są paskudne (taka ambiwalencja ;-))

    OdpowiedzUsuń
  59. bardzo fajny blog:) zapraszam do mnie:)

    http://sandrainvogue.blogspot.com

    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  60. ja kiedyś robiłam, ale po upieczeniu i wyciągnięciu wszystkie nagle oklapły :( czekasz aż wystygną i dopiero wyciągasz z piekarnika czy robisz to od razu ?

    OdpowiedzUsuń

Wypowiedź się :)
Proszę o NIE REKLAMOWANIE swoich blogów i stron w komentarzach. Chętnie do Was zajrzę, ale to nie miejsce to autoreklamy. Dziękuję :)